Kandidaten für die Wahlbezirke

120 Pfarrheim Mehr

Kandidat

Mathijs Scholtz

Foto

pasfoto mscholtz.jpeg

Alter

44

Beruf

Kriminalbeamter

Warum

Samen met mijn vrouw en onze vier kinderen genieten we elke dag van de mooie landelijke omgeving. Uiteraard komt het gezin, mijn vrouw, onze drie dochters en onze zoon op de eerste plaats. Daarnaast ben ik al 25 jaar bevlogen werkzaam bij de Nederlandse politie. Na het doorlopen van diverse functies, de basispolitiezorg, motorrijder bij de afdeling verkeer en coördinator van de recherche Nijmegen geef ik momenteel leiding aan een groep Forensisch specialisten in Elst. Daarbuiten ben ik werkzaam als hulpofficier van justitie binnen de politie-eenheid Oost-Nederland. Nadat mij begin dit jaar gevraagd werd binnen Wählergemeinschaft Bürgerdialog Kranenburg te participeren, moest ik geen minuut nadenken. Als politiek geïnteresseerde vind ik dat de afstand tussen het lokale bestuur en de burger te groot is. Met name op het gebied van veiligheidsvraagstukken binnen het verkeer mis ik de inspraak van de bewoners en denk ik dat we als Wählergemeinschaft Bürgerdialog een grote slag kunnen maken.

Zusammen mit meiner Frau, unseren drei Töchtern und unserem Sohn genießen wir jeden Tag von unserer ländlichen Umgebung. Mein Familie kommt bei mir immer an erster Stelle. Ich arbeite seit 25 Jahren bei der niederländischen Polizei. Nachdem ich diverse Polizeifunktionen erfüllt habe, arbeite ich im Moment als Teamleiter der forensischen Spezialisten in Elst. Nebenbei arbeite ich auch bei der Staatsanwalt für die Polizei Ost-Niederlande. Als ich vor kurzem gefragt wurde bei der Wählergemeinschaft Bürgerdialog mitzumachen, brauchte ich nicht lange darüber nachzudenken. Ich interessiere mich für die Politik und bemerke, dass der Abstand zwischen der lokalen Politik und den Bürgern hier in Kranenburg zu groß ist. Vor allem was die Verkehrssicherheit betrifft vermisse ich die Mitwirkung der Bürger*innen. Ich glaube, dass wir als Wählergemeinschaft eine gute Chance haben.